Re: To NICS og to ADSL'er

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 20 Jan 2001 - 19:38:38 CET

Date: Sat, 20 Jan 2001 19:38:38 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: To NICS og to ADSL'er

On Fri, Jan 19, 2001 at 03:02:44PM -0800, ElkVixen wrote:
> Hey davs,
> Jeg ville høre om man kunne/kan få FreeBSD til at
> bruge to ADSL'er til at splitte traffikken.
>
> Jeg vil gerne have at traffikken bliver delt afhængig
> af hvilken port man connecter til.
>
> F.eks så den ene ADSL tager sig af http og ftp og den
> anden tager sig af de andet.
>
> Jeg har prøvet noget som.
>
> ipfw add divert natd tcp from any to any 21 via lnc0
> ipfw add divert natd all from any to any via ed0

Uden at have læst dokumentationen for nyligt, så bruges "via XXX" til at
matche, dvs. linierne kun matcher hvis det er pakker som kommer ind via
XXX interfacet.

> Dette er de to NIC, men det virker sgut ikke.. Er det
> en anden måde at gøre dette på?

Ikke som jeg kender - men prøv questions@FreeBSD.org, og husk at
subscribe til FreeBSD-questions inden.

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.