Re: Jeg har et stort problem med "Linux Red Hat - Apache" og max 256 online requests

From: Flemming Frøkjær (none@flemming--froekjaer.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jan 2001 - 23:36:08 CET

Date: Tue, 16 Jan 2001 14:36:08 -0800
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Flemming Frøkjær <none@flemming--froekjaer.org.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Jeg har et stort problem med "Linux Red Hat - Apache" og max 256 online  requests

At 10:06 PM 1/16/2001 -0800, you wrote:
>Hejsa vi køre en linux Redhat (v/6.2) og apache 1.3.12-2.i386.rpm og i
>/server-status kan vi se at den max køre 256 brugere. Vi køre en meget
>loaded server hvor der i lange perioder er fuld brug af alle 256
>MaxClients. Hvis vi i httpd.conf sætter MaxClients til over 256 vil den
>ikke starte! Siden vi ikke kan rette i sourcen inden .rpm udpakkes

>Vi har prøvt at installere en SRC version 1.3.14, men den kan ikke finde
>de forskellige mod_* Den vi har hentet ligger på
>http://apache.area51.dk/dist/binaries/linux/

Du hentede en src vertion fra et binaries directory?
Det har jeg på en eller anden måde svært ved at tro. src vertionen ligger i
http://apache.area51.dk/dist/apache_1.3.14.tar.gz

Apache er faktisk ret nem at instalere fra src.

Du skal ikke til at rette i src koden for at hæve max clients limit blodt
definere HARD_SERVER_LIMIT inden du compiler.

Jeg har ingen erfaringer med Linux, eller rpm, men jeg har instaleret
Apache mange gange fra src på BSD, og det har fungeret hver gang uden
problemer.
Man skal dog læse README og INSTALL
Bægge filer kommer sammen med src distributionen.

\Flemming