Re: source vs. packages osv.

From: Flemming Frøkjær (none@flemming--froekjaer.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Feb 2001 - 21:43:51 CET

Date: Wed, 28 Feb 2001 12:43:51 -0800
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Flemming Frøkjær <none@flemming--froekjaer.org.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: source vs. packages osv.

At 09:27 PM 2/28/2001 +0100, you wrote:

>Men hvordan skifter jeg fra 4.2-RELEASE til 5.0-CURRENT? Jeg har endelig set
Hvis du lige har instaleret FreeBSD ønsker du ikke at køre CURRENT.
Opgrader istedet til 4.2-STABLE
Metoden er simpel
Først opgradere du Source koden via cvsup. Der ligger eksempel filer i
/usr/local/share/examples/cvsup Hvis du har instaleret cvsup
cvsup kan instaleres fra Ports.
Derefter køre du make buildworld fra /usr/src
Så make buildkernel
make installworld
og endelige make installkernel

Tilsidst køre du mergemaster
Men tag lige og løs håndbogen, bare kepitlet omkring opgradering af systemet.
http://www.freebsd.org/handbook/synching.html

>ports-træet i action (og det var virkeligt imponerende), men jeg er en smule
>usikker omkring hvordan man holder hele sit ports træ opdateret (cvsup eller

CVSUP er den nemmeste måde at holde sit ports træ opdateret på.

>hele systemet (det hedder vel 'make world' og tager så vidt jeg har hørt
>godt tre dage?).
Lidt overdrevet måske.
Jeg gjore det i går aftes på 1 time og 45 min.
Det kommer selvfølgelig an på din hardware.

\Flemming