Re: [linux-emul] error loading shared object

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--netgroup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 Feb 2001 - 16:41:30 CET

Date: Tue, 27 Feb 2001 16:41:30 +0100
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--netgroup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: [linux-emul] error loading shared object

On Tue, Feb 27, 2001 at 03:25:42PM +0100, Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> Hvis det er det sidste, jamen, så ligger der ikke nogen libGL under
> /compat/linux/usr/X11R6/lib. Men sådan som jeg har forstået systemet, så
> skulle den automatisk søge i FreeBSD-system hvis den ikke kan finde de
> relevante libs under /compat/linux?

Du kan ikke linke FreeBSD libs og linux binaries sammen. Du skal have
en *linux* libGL.so under dit linuxtræ.
Åbning af filer fra linuxprogrammer kigger derimod først under /compat/linux
og dernæst under /.

> Skal jeg lave en /etc/ld.so.conf (altså ikke under /compat/linux)?

Nej.

--
Hroi Sigurdsson                             hroi@netgroup.dk
Netgroup A/S                          http://www.netgroup.dk