Re: [linux-emul] error loading shared object

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@mekanix--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 Feb 2001 - 15:25:42 CET

Date: Tue, 27 Feb 2001 15:25:42 +0100
From: Bjarne Wichmann Petersen <none@mekanix--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: [linux-emul] error loading shared object

On Tue, 27 Feb 2001 09:28:21 +0100
Jacob Nielsen <none@admin--fameflame.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Omkring dette linux emulering. I ld.so.conf definere du stierne til de
> libraries som Linux skal bruge. Jeg vil forslå at du ser om du har den
> manglende fil nogle steder på dit system og så sætte stien rigtigt op i
> ld.so.conf (/compat/linux/etc/ld.so.conf).

/compat/linux/etc/ld.so.conf indeholder:

/usr/i486-linux-libc5/lib
/usr/X11R6/lib

Hvad jeg ikke kan gennemskue er om det er stien fra roden eller relativ
sti fra /compat/linux som den peger på?

Hvis det er det første, så burde der ikke være noget problem, da libGL
ligger i /usr/X11R6/lib. Og så melder spørgsmålet sig, om det overhovedet
er /compat/linux/etc/ld.so.conf som bliver kigget på?

Hvis det er det sidste, jamen, så ligger der ikke nogen libGL under
/compat/linux/usr/X11R6/lib. Men sådan som jeg har forstået systemet, så
skulle den automatisk søge i FreeBSD-system hvis den ikke kan finde de
relevante libs under /compat/linux?

Skal jeg lave en /etc/ld.so.conf (altså ikke under /compat/linux)?

Bjarne