Newbie: Problem med at redigere i fstab

From: Piet Seiden (none@p.seiden--macserver.dias.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Feb 2001 - 17:07:54 CET

Date: Mon, 26 Feb 2001 17:07:54 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Piet Seiden <none@p.seiden--macserver.dias.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Newbie: Problem med at redigere i fstab

Ja, jeg har lige sendt mit system i read-only panik, da jeg tilføjede endnu
en SCSI-disk og mente at have fulgt opskriften i Handbook til punkt og
prikke. Der, hvor det gik galt var tilsyneladende ved det, at jeg
redigerede i fstab og fik gjort det på en ganske ukorrekt måde. Jeg har nu
reddet mig iland igen og alt er tilbage til status quo, men spørgsmålet
udestår stadig:

Hvordan får jeg gjort systemet opmærksom på, at det nu har endnu en disk at
gøre godt med?
Jeg har formateret den som en sammenhængede partion, mountpoint /ext og nu
ville jeg så gerne indføje dette i fstab. Mit bootdrev har entries af typen

/dev/da0s1a / ufs rw 1 1
/dev/da0s1f /usr ufs rw 2 2

og jeg skrev derfor for min nye disk

/dev/da1s1g /ext ufs rw 2 2

og så gik det galt. Er det fordi, jeg jeg skulle have skrevet /dev/da1g
idet jeg har dedikeret disken (det mente jeg sådan set, at jeg havde gjort
med begge diske)? Eller er det placeringen i fstab, der betyder noget. Jeg
havde indsat mit nye drev mellem sidst angivelse for da0 og proc
beskrivelsen.

På forhånd tak!

Piet

Piet Seiden