Re: Newbie: Problem med at redigere i fstab

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Feb 2001 - 17:40:54 CET

Date: Mon, 26 Feb 2001 17:40:54 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: Newbie: Problem med at redigere i fstab

On Mon, Feb 26, 2001 at 05:07:54PM +0100, Piet Seiden wrote:
> Ja, jeg har lige sendt mit system i read-only panik, da jeg tilføjede endnu
> en SCSI-disk og mente at have fulgt opskriften i Handbook til punkt og
> prikke. Der, hvor det gik galt var tilsyneladende ved det, at jeg
> redigerede i fstab og fik gjort det på en ganske ukorrekt måde. Jeg har nu
> reddet mig iland igen og alt er tilbage til status quo, men spørgsmålet
> udestår stadig:
>
> Hvordan får jeg gjort systemet opmærksom på, at det nu har endnu en disk at
> gøre godt med?
> Jeg har formateret den som en sammenhængede partion, mountpoint /ext og nu
> [...]

1) Være sikker på at den nye disk er da1
2) send output af 'fdisk -s da1', samt output af 'disklabel da1sX' hvor
   X er den partition som bruges af BSD

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager   @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.