Re: e-smith lignende ?

From: Kristian Vilmann (none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Feb 2001 - 21:45:34 CET

Date: Sun, 4 Feb 2001 21:45:34 +0100 (CET)
From: Kristian Vilmann <none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: e-smith lignende ?

On Sun, 4 Feb 2001, Kenneth Karlsson wrote:

> Jeg sidder og leger lidt med e-smith server (www.e-smith.com), som ser
> rigtig godt ud men .... som altid kunne jeg godt tænke mig at det
> kørte på BSD .... findes der noget lignende ? og ja jeg ved godt man
> bare kan installere Samba, men pointen er netop at en novice kan få en
> cd i hånden og vupti, en fuldt kørende server til dine windows
> klienter og du kan administrere den 100% via et web interface !

Jeg er ikke sindsygt meget inde i hvordan FreeBSD er opbygget, men må da
være muligt at lave en custom-distribution med indbygget Samba og
tilhørende SWAT.

Og SWAT kan da garateret også sættes til at svare på port 80.

Skær det overflødige væk, og lav en smb.conf med brugbare default-værdier,
(nu kommer det sjove) lav det om til en bootbar installations-cd, og
vupti: Du har hvad du søger.

/kristian