Re: e-smith lignende ?

From: Kenneth Karlsson (none@kak--odensevej.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Feb 2001 - 22:18:31 CET

From: "Kenneth Karlsson" <none@kak--odensevej.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: e-smith lignende ?
Date: Sun, 4 Feb 2001 22:18:31 +0100

Ahhh, ikke helt, der er jo en range af styringsmuligheder - brugere/grupper, email, firewall o.s.v. SWAT kræver jo også at man har lavet biblioteket på forhånd (eller jeg
har misset en knap), og indeholder for mange indstillingsmuligheder for en novice.

Basically hvad jeg er ude efter er en indgangsvinkel for en "opensourcefanaticbutnotforanycost"-Wannabee som mig selv, en slags eyeopener, jeg kan tale i timevis til mine Windowsfreaks kollegaer om FreeBSD's lyksaligheder, og dem som endelig tager springet ud i OS verdenen, lander med et brav efter at have logget ind med root første gang på deres nyinstalleret BSD maskine ! hvad nu ?.

Her har linux helt klart en fordel - "Hvilken mode skal denne maskine installeres i ?" typisk linux distro spørgsmål, som burde være med under FreeBSD (nu da jeg har set en FreeBSD udgave med målgruppen X-Windows brugere).

men ideen er jo god nok, jeg jeg ved dog ikke lige hvilken ende jeg skulle starte med for at lave det til en installationscd !

/Kenneth Karlsson .. som udtaler sig på egne vegne (indtil det bliver beskattet).
-- "intet er så godt for successen som det rene svineheld !" -ukendt