Re: Max antal filer i samme mappe

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 30 Dec 2001 - 15:31:38 CET

Date: Sun, 30 Dec 2001 15:31:38 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Max antal filer i samme mappe

> Det er ikke noget problem at dele det ud i mapper. Spørgsmålet er bare om
> det er nødvendigt? Jeg ved ikke om FreeBSD har en grænse.

Der er ingen hård grænse, og fra FreeBSD 4.5 (som kommer i Januar),
eller FreeBSD 4.4-STABLE er der nu DIRHASH, som har et 'in memory' hash
af alle directories, hvilket øger access hastigheden meget betydeligt
for store directories.

Med det er der ingen grund til at gøre noget, gem blot alle filer i et
directory.

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager   @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.