Re: Max antal filer i samme mappe

From: Morten Winther (none@morten.winther--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 29 Dec 2001 - 22:04:42 CET

From: "Morten Winther" <none@morten.winther--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Max antal filer i samme mappe
Date: Sat, 29 Dec 2001 22:04:42 +0100

----- Original Message -----
From: "Hroi Sigurdsson" <none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Nej, det optimale at gøre er at lave hashdirs:
>
> 00/
> 00.jpg
> [..]
> 99.jpg

> 99/
> 00.jpg
> [..]
> 99.jpg
>
> Denne struktur kan rumme 10000 billeder.
>
> Hvis man vil have en nogenlunde ligelig fordeling kan man med fordel
> give billederne tilfældige numre og hashe baseret på det.
> Således vil filerne fordeles nogenlunde ligeligt mellem dirs.
> [...]

Det er ikke noget problem at dele det ud i mapper. Spørgsmålet er bare om
det er nødvendigt? Jeg ved ikke om FreeBSD har en grænse.

Eller forestiller jeg mig følgende struktur:

pichome/<bruger_id>/<album_id>/<billed_id>.jpg

ids'ene er fra et autoincrement felt fra 3 forskellige tabeller i mysql.

Den eneste mappe som bliver relativ stor er så den med en mappe pr bruger.

/ morten