Re: Anbefaling af hardware m. single CPU? (Re: Bundkort m. dual CPU ?)

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 12 Dec 2001 - 21:58:14 CET

Date: Wed, 12 Dec 2001 21:58:14 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Anbefaling af hardware m. single CPU? (Re: Bundkort m. dual CPU ?)

On Wed, Dec 12, 2001 at 08:21:13PM +0100, Dennis Kjær Jensen wrote:
> [...]

Enig.

> Det var vist noget man gjorde dengang ruder konge var knægt. Det er
> almindeligt at man i dag hævder at RAID står for Redundant Array of
> Independent Disks

OK; nu vi er ved snakken så kunne jeg godt tænke mig at få et tip om IDE
RAID controllere. Hvilke(n) er god(e)? Jeg vil gerne bruge det til at lave
spejl med (RAID 1). Evt. kunne det være godt hvis man kan køre striping
(dansk ord?) oven på spejling (RAID 1+0) - eller er det omvendt?
Det er et ufravigeligt krav at maskinen kan boote selv om den ene del af
spejlet er væk dvs. det må ikke fungere som software RAID hvor man er nødt
til at boote fra en seperat partition - floppy, flash eller hvad der nu
bruges.
Den skal som minimum virke under FreeBSD, men også gerne under Net- og
OpenBSD samt Linux. Virker den også under Win2K er det bonus.

Nogen anbefalinger?

Sven

--
 Fight Internet Censorship! http://www.eff.org