Re: Pro@ccess og SpeedStream 3010

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 07 Dec 2001 - 18:52:19 CET

Date: Fri, 07 Dec 2001 18:52:19 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Pro@ccess og SpeedStream 3010

Mark Nyqvist Hjarding wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har nu igennem de sidste 6 måneder kørt med en OpenBSD kasse med et
> SpeedStream 3010 ATM-kort som router på min Pro@ccess ADSL 256/256Kbps.
> Tak til Bjørn Connolly for en fin guide til hvordan.
> Jeg har generelt været godt tilfreds men jeg er løbet ind i et lille
> problem. Når jeg prøver at uploade via FTP så dør linien fuldstændig.

Hvornår sker det? Jeg har lige prøvet at sende en lille fil til
forskellige FTP-servere - det fungerer fint.

Min linie dør engang imellem. Det sker ikke i bestemte situationer.
Nogle gange sker det midt om natten, og andre gange midt i en
overførsel. Men normalt er der en uge eller to imellem.

> Ved nærmere eftersyn på OpenBSD maskinen er jeg kommet frem til at det
> mest karakteristiske for fejlen er at når jeg prøver at pinge andre
> maskiner så får jeg følgende fejl:
>
> PING fraqz.archeron.dk (212.97.209.110): 56 data bytes
> ping: wrote fraqz.archeron.dk 64 chars, ret=-1
> ping: sendto: No buffer space available

Jeg vil prøve at pinge næste gang min linie dør - normalt trykker jeg
bare på reset tasten...

> Er der nogen der har den fjerneste ide om hvad dette kan skyldes og
> hvordan jeg løser det? Den eneste måde jeg har været i stand til at
> rette fejlen er ved at genstarte maskinen.

Du skal rette et tal i driveren efter din upload hastighed - har du
gjort det?

Hvilken version OBSD kører du med? Hvilken hastighed Pro@ccess (min er
en 512/512)?

Venlig hilsen