Pro@ccess og SpeedStream 3010

From: Mark Nyqvist Hjarding (none@peewee--hjarding.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 07 Dec 2001 - 16:33:48 CET

Date: Fri, 7 Dec 2001 16:33:48 +0100 (CET)
From: Mark Nyqvist Hjarding <none@peewee--hjarding.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Pro@ccess og SpeedStream 3010

Hejsa

Jeg har nu igennem de sidste 6 måneder kørt med en OpenBSD kasse med et
SpeedStream 3010 ATM-kort som router på min Pro@ccess ADSL 256/256Kbps.
Tak til Bjørn Connolly for en fin guide til hvordan.
Jeg har generelt været godt tilfreds men jeg er løbet ind i et lille
problem. Når jeg prøver at uploade via FTP så dør linien fuldstændig.
Ved nærmere eftersyn på OpenBSD maskinen er jeg kommet frem til at det
mest karakteristiske for fejlen er at når jeg prøver at pinge andre
maskiner så får jeg følgende fejl:

PING fraqz.archeron.dk (212.97.209.110): 56 data bytes
ping: wrote fraqz.archeron.dk 64 chars, ret=-1
ping: sendto: No buffer space available
ping: wrote fraqz.archeron.dk 64 chars, ret=-1
ping: sendto: No buffer space available
ping: wrote fraqz.archeron.dk 64 chars, ret=-1
ping: sendto: No buffer space available

Fejlen gælder kun mit lanai0 interface (ATM-kortet) og altså ikke mine
ethernetkort.

Er der nogen der har den fjerneste ide om hvad dette kan skyldes og
hvordan jeg løser det? Den eneste måde jeg har været i stand til at
rette fejlen er ved at genstarte maskinen.

Mvh.
Mark