Re: Mail alias for system bruger

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Dec 2001 - 12:58:59 CET

Date: Tue, 4 Dec 2001 12:58:59 +0100 (CET)
Subject: Re: Mail alias for system bruger
From: "Søren Elleby Sørensen" <none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Du kan næppe ha' mellemrum i mail-navnet (men det er
> måske ikke det du mener??).

Nej, det var bare for at illustrere :)

> root: claus

Den har jeg også :)

> Når ændringen er foretaget, skal du - som du skriver -
> bruge postalias-kommandoen. Derudover skal du forandre
> i /etc/postfix/main.cf og fjerne #-tegnet foran
> aliases-sektionen. Der er to sektioner, den ene har
> med "eksterne" aliaser, mens den anden har med
> "interne" (lokalt på din maskine). Genstart evt.
> postfix efter ændringen.
>
> Formatet skal være hash.

Jeg har gjort det - Jeg tror du mener .. Er det disse to linier fra main.cf
Jeg er sq lidt forvirret :)

#alias_maps = dbm:/etc/aliases
alias_maps = hash:/etc/aliases
#alias_maps = hash:/etc/aliases, nis:mail.aliases
#alias_maps = netinfo:/aliases

&

#alias_database = dbm:/etc/aliases
#alias_database = dbm:/etc/aliases
alias_database = hash:/etc/aliases
#alias_database = hash:/etc/aliases, hash:/opt/majordomo/aliases

Tak for svaret ellers :)

Mvh Søren