Re: Mail alias for system bruger

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Dec 2001 - 13:30:33 CET

Date: Tue, 4 Dec 2001 13:30:33 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Mail alias for system bruger
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej igen.

> Jeg har gjort det - Jeg tror du mener .. Er det
> disse to linier fra main.cf
> Jeg er sq lidt forvirret :)
>
> #alias_maps = dbm:/etc/aliases
> alias_maps = hash:/etc/aliases
> #alias_maps = hash:/etc/aliases, nis:mail.aliases
> #alias_maps = netinfo:/aliases
>
> &
>
> #alias_database = dbm:/etc/aliases
> #alias_database = dbm:/etc/aliases
> alias_database = hash:/etc/aliases
> #alias_database = hash:/etc/aliases,
> hash:/opt/majordomo/aliases

Ja, det ser rigtig ud. Jeg har selv i tidernes morgen
bøvlet med hvilken en, jeg skulle benytte. Du kan
prøve at slå dem til skiftevis, hvis det ikke virker.

Prøv at lave en 'tail -f /var/log/maillog' og send en
mail til root. Der skal fare en masse hen over
skærmen, helst med det resultat at der står "Message
sent to Mailbox" eller lign. Sidder pt. på OS X,
FreeBSD-boksen er lukket ned, så jeg kan ikke huske
den exacte tekst.

Minus f-parameren på tail-kommandoen fortæller at den
kontinuerligt skal vise det sidste af filen.

Har du installeret postfix fra ports-samlingen? Jeg
har af gammel vane installeret postfix fra source,
dvs. hentet den manuelt ned, pakket det ud, kørt en
make, og så lavet en 'sh INSTALL.sh' og erstatte
sendmail.

Kan hænde at postfix ikke har erstattet sendmail
helt????? Et skud i tågen.

> Tak for svaret ellers :)

Selv tak.

Nokia 5510 - Skørt design og funky lyd!