Mail alias for system bruger

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Dec 2001 - 00:21:09 CET

Date: Tue, 4 Dec 2001 00:21:09 +0100
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Mail alias for system bruger

Hej,

Jeg ville gerne tilføje et mailalias for en system bruger,
som jeg vil kalde "ses - mig :)" - som så har mailaddy'en
"ses@domæne.dk"

Men det kunne også være smart, hvis man kunne sende til
fx. "ejeren@domæne.dk". :) Jeg ved at man kan sætte aliaser op i Mysql,
men er det ikke muligt, bare at lave et entry i /etc/aliases, og
derefter køre "postalias /etc/aliases" ? - Jeg bruger Postfix

Prøvede også med "newaliases" - Men det gjorde det samme.

Hvis jeg sender til "ejeren@domæne.dk" bouncer mailen :(

Altså lidt ala de entry's der (næsten) alle peger på root, som så
forwardes til mig - "ses"

Eller er jeg helt ude og .. ja .. :)

Jeg prøvede en postalias -i /etc/aliases .. Men det
ser ikke ud som om, at den kommer nogle vegne - "-i"
er forkert.

Entry'et i /etc/aliases vså forresten således ud:

ejeren: ses

Håber nogle ligger inde med et guldkorn - eller et link ..

Mvh Søren