Re: USB keyboard

From: Alex Holst (none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Dec 2001 - 00:16:51 CET

Date: Mon, 3 Dec 2001 23:16:51 +0000
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: USB keyboard

Quoting Sven Esbjerg (esbjerg@xbsd.net):

> Det virker nu. Er det bare mig eller er det lidt sort at man skal taste
> noget får at få et keyboard til at virke?

Det stammer fra at koden var ny og beregnet paa at loese problemet med at
folk havde mere end eet input device i deres system (f.eks. en PS/2 mus og
USB mus og ditto keyboards). 3.0 tillader flere fysiske devices at tage
kontrol over input.

> I øvrigt så undrer det mig at manual siden angiver 2 konfigurationsfiler som
> jeg ikke kan finde - heller ikke i cvs. /etc/rc scriptet har heller ikke
> antydning af dem. Any clues?

CVS log giver grunden til at 2.9 ikke kan tale USB'sk til mus og keyboard:

date: 2001/04/01 19:39:54; author: deraadt; state: Exp; lines: +1 -6
wscons rc files are not nicely MI clean, so when some nice diffs are shown
around, they can go back in

Lav filerne selv.

when it's more bare, more hollow.                  http://a.area51.dk/