Re[2]: Hvad må man sprøge om på bsd-d

From: Søren Klintru (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Aug 2001 - 12:25:12 CEST

Date: Fri, 17 Aug 2001 12:25:12 +0200
From: Søren Klintru <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: Sidsel Jensen <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re[2]: Hvad må man sprøge om på bsd-d

Hej Sidsel,

Friday, August 17, 2001, 10:07:29 AM, skrev du:

SJ> Hej Rødder

SJ> Selvfølgelig må man spørge om alt på denne liste.
SJ> Det har ihvertfald været udgangspunktet.
SJ> Jeg synes at dette er en rigtig god tråd, som giver et godt billede af
SJ> hvad folk mener at listen skal bruges til.

SJ> Jeg vil tillade mig den frækhed at stille et spørgsmål :
SJ> Er tiden moden til at der laves en ny liste : f.eks. bsd-newbie@bsd-dk.dk
SJ> ?

SJ> Min egen frygt er, at ingen af de erfarne brugere, orker at melde sig til
SJ> en sådan liste og folk vil være tvunget til at stille deres spørgsmål
> [...]

Idéen omkring en newbie liste er udemærket - men jeg ved ikke om
der er trafik nok til at trække sådan en liste endnu, og hvad med et
spørgsmål der ligger midtimellem - der vil sikkert komme en masse
crossposts - som så nok vil irritere folk der er på begge lister for
at hjælpe de nye ind i systemet.

Jeg synes ikke at jeg har set nogle rigtige flames på listen hér
(endnu ?), der har været nogle enkelte som har whinet over at en
bruger ikke undersøgte tændte hjernen før han mailede (indrømmet jeg
har selv whinet :), det synes jeg ikke er det store problem - brugerne
skal opdages, og sålænge det bliver holdt på et sobert niveau så synes
jeg egentlig også det skal med på newbie listen for at opdrage
brugerne lidt til når de vil lave et skift til 'de voksnes rækker'
(den store liste) - og spørge derinde.

Men hvis folk gerne vil have sådan en liste, så synes jeg da at vi
skal have den - og jeg ryger da også gerne på den for at svare på de
spørgsmål som jeg ka nå.

just my 0.02194€ (værsgo Phil :)

--
Med Venlig Hilsen,