Re: Hvad må man sprøge om på bsd-dk

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Aug 2001 - 12:12:05 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvad må man sprøge om på bsd-dk
From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: 17 Aug 2001 12:12:05 +0200

Sidsel Jensen <none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Min egen frygt er, at ingen af de erfarne brugere, orker at melde sig til
> en sådan liste og folk vil være tvunget til at stille deres spørgsmål
> på selve bsd-dk listen for at få et svar.

Det har også altid i andre sammenhænge (news:dk.* og news:sslug.*)
været min bekymring. Men dels er der nogen, der er idealistiske nok
til at ville gøre meget for at hjælpe folk og dels er "newbies hjælper
newbies" måske et holdbart koncept.

Problemet er bare hvis det giver en opdeling i brugergruppen således
at folk, der er begyndt før 1998 bruger en liste. Folk, der er begyndt
mellem 1998 og nu bruger en anden liste og endeligt folk, der først
lige er begyndt bruger en tredje liste.

Men prøv at skim sslug.novice listen og se om der er gode erfaringer
med den. Den kan læses via nntp på news.sslug.dk

--
http://peter.makholm.net/