RE: Hvad må man sprøge om på bsd-dk

From: Claus Rasmussen (none@claus--webclaus.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 16 Aug 2001 - 09:51:32 CEST

From: "Claus Rasmussen" <none@claus--webclaus.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Hvad må man sprøge om på bsd-dk
Date: Thu, 16 Aug 2001 09:51:32 +0200

Hej folkens,

Til den ganske diskussion om subj. er der vel ikke andet at sige, end at det
er en klassisk diskussion, som går igen på henved alle lister, hvor folk
reflekterer en anelse.

Min egen erfaring fra andre net-hjørner er denne evolution af det enkelte
medlem - lad os kalde ham Franz:

1. Franz kommer som newbie og stiller antageligt lalleglade spørgsmål (det
kan sgu være at han slet ikke _ved_ at der er noget der hedder
man-pages....)

2. Han bliver lært op. Dels af mange gode svar, men de lidt mere snerpede
lærer ham også at tænke selv.

3. En dag er Franz selv stormester, og alle gode viljer til trods, så skal
der forbandet meget selvdisciplin til, for at han ikke selv snerrer lidt på
en dårlig dag.

Med al respekt, så står vi med en uløselig situation, og der vil med
mellemrum komme dårlige vibrationer hvis en ny Franz _insisterer_ på ikke at
tænke selv. Frem for at bruge energi på at diskutere det overhovedet (hov,
hvorfor pokker skriver jeg så nu...), vil jeg slutte mig til
"delete"-knappens fremme - det er lettere at trykke på den, end at blive
harm, og får man ikke svar, så kunne det i bedste fald ende med, at man
fangede signalet i det.

Ja.

-claus