Re[2]: Hvad må man sprøge om på bsd-d

From: Søren Klintru (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 16 Aug 2001 - 10:04:30 CEST

Date: Thu, 16 Aug 2001 10:04:30 +0200
From: Søren Klintru <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: Claus Rasmussen <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re[2]: Hvad må man sprøge om på bsd-d

Hej Claus,
Thursday, August 16, 2001, 9:51:32 AM, skrev du:

CR> Hej folkens,

CR> Med al respekt, så står vi med en uløselig situation, og der vil med
CR> mellemrum komme dårlige vibrationer hvis en ny Franz _insisterer_ på ikke at
CR> tænke selv. Frem for at bruge energi på at diskutere det overhovedet (hov,
CR> hvorfor pokker skriver jeg så nu...), vil jeg slutte mig til
CR> "delete"-knappens fremme - det er lettere at trykke på den, end at blive
CR> harm, og får man ikke svar, så kunne det i bedste fald ende med, at man
CR> fangede signalet i det.

Jeg synes det er synd hvis man begynder at slette mails, og dermed
begynder at miste potentiel brugerbase, med 'deleteknappens fremme'
betyder det at mange folk vil begynde at slette beskeder de ikke lige
har lyst til at se på, hvilket i princippet er fair nok, MEN hvis
ingen havde taget sig til til at lære Franz lidt om hvad man-pages er,
hvordan man søger på google og sådan - så var han aldrig blevet
100-meter-mester i BSD, hvor han måske endda er begyndt at hjælpe
communitiet med at rette de manpages osv. som han mener var skrevet
dårligt ?

Personligt ser jeg ikke noget problem med en lille mail indimellem
hvor man på rimelig facon forklarer personen hvordan man omgås bedst i
BSD communitiet (og mange andre nørdede communities), så folk kan lære
det og få bedre hjælp.

Men det kan da godt være jeg er helt ude af trit med virkeligheden,
jeg mener blot at vi skal have så mange dygtige brugere som muligt -
også hvis det betyder at uddanne mindre dygtige brugere lidt i den
normale omgangstone og søgemetoder.

--
Med Venlig Hilsen,
 Søren Klintrup                          mailto:soren@klintrup.dk