Re: .net/.org betydningen

From: Thomas Ammitzbøll-Bach (none@tabac--worldonline.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 14 Aug 2001 - 23:27:35 CEST

From: Thomas Ammitzbøll-Bach <none@tabac--worldonline.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: .net/.org betydningen
Date: Tue, 14 Aug 2001 23:27:35 +0200

"Bernino Lind" <none@lind--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> Jeg synes f.eks. at det er forkasteligt at et domæne der er oprettet,
> ogsåledes kun optager et par bytes i en database, skal koste er det
> ikke 40.- eks. moms. om året. Jeg kan ikke se det rimelig i dette.
> Det svarer til at enhverhusstand skulle betale for at have en
> postadresse til post danmark hvert eneste år. Og betales der ikke -
> så eksisterer adressen ikke længere.

Begrundelsen er denne: Hvis man er indehaver af et domænenavn, så skal
man betale et årligt gebyr, fordi domænenavne er en fælles, knap
resource, som let kan komme folk i hænde, der ikke har andet end
spekulation i tanke. Spekulationen mister sit incitament, hvis man
skal betale et årligt gebyr. Bl.a. har Claus Riskær Petersen måtte
sande, at det ikke har været en god forretning at købe alt i ordbogen
fra a-z.

--
Thomas Ammitzbøll-Bach -- Perl/Unix Consultant