Re: Ports i FreeBSD

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 10 Aug 2001 - 08:27:15 CEST

Date: Fri, 10 Aug 2001 08:27:15 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Ports i FreeBSD
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

> Bliver der vedligeholdt et ports tree for 4.x stable
> samt et for current
> i cvs? Hvis ja, er der noget galt i at tracke
> current paa en 4.x stable
> kerne

Ports-træet er uafhængig af hvilken FreeBSD-version du
følger (så vidt jeg er orienteret).

Der er ikke noget galt i at følge en stable-gren
samtidig med at du får det sidste fra ports-træet.
Husk på at current samt stable-grenene alene relaterer
sig til OS'et, mens ports-træet er programmer som kan
installeres på OS'et (mozilla, KDE etc.).

 (jeg formoder at hvis jeg skal tracke stable
> ports treet, skal jeg
> have et tag=RELENG_4_3 i min cvsup config file. da
> jeg ikke har dette,

Min /etc/cvsupfile ser sådan ud:

*default host=cvsup.no.FreeBSD.org
*default base=/usr
*default prefix=/usr
*default release=cvs
*default tag=RELENG_4
*default delete use-rel-suffix

src-all
*default tag=.
ports-all
doc-all

Her angiver tag'en hvilken gren jeg vil følge, som er
tag=RELENG_4 som svarer til stable-grenen.
Lidt længere nede står tag=., men her er det relativt
til ports-samlingen.

Forøvrigt tror jeg at der blot er tale om en gren,
hvad ports-samlingen angår, dvs. at man her ikke
skelner mellem current og stable.

Læs mere på
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/current-stable.html.

Hilsen

Hold styr på vennerne, familien eller studiegruppen
med Yahoo! Grupper. Du finder dem på www.yahoo.dk/grupper
Yahoo! Grupper - et sjovt og praktisk forum for interessefællesskaber.