Ports i FreeBSD

From: jlouis@jlouis.dk
Date: Thu 09 Aug 2001 - 04:57:50 CEST

From: jlouis@jlouis.dk
Date: Thu, 9 Aug 2001 04:57:50 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Ports i FreeBSD

FreeBSD:

Bliver der vedligeholdt et ports tree for 4.x stable samt et for current
i cvs? Hvis ja, er der noget galt i at tracke current paa en 4.x stable
kerne (jeg formoder at hvis jeg skal tracke stable ports treet, skal jeg
have et tag=RELENG_4_3 i min cvsup config file. da jeg ikke har dette,
formoder jeg, at jeg tracker current). Nogle pointers til forskellene
herpaa (jeg kunne gaette paa noget med kun security patches versus det
nyeste nye hele tiden). Et link ville vaere rart. Havde lidt svaert ved
at finde noget info omkring det.

1. FTP serverne har mange traer. Nogle er direkte omtalt som snapshots,
        saa dem regner jeg med er snapshots (de gamle 2.2x snaps f.eks.)

        NOTE: Datoer ser umiddelbart ud til at vaere ens for
        ports-stable (AKA ports-4-stable) og ports-current (AKA
        ports-5-current). Saa dette modsiger min teori

2. http://www.geocrawler.com/archives/3/151/1999/10/50/2811728/
        paastaar at der kun er et enkelt trae.

        NOTE: bekraeftelsen kan ligge i at /usr/share/examples/cvsup
        indeholder 2 cvsupfiles for stable/current men kun 1 for ports.

En eller anden der kender det egentlige svar?

--
Jesper