Re: Unprivileged user ?

From: Lars Eckberg (none@funky--worldonline.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 07 Aug 2001 - 13:31:49 CEST

From: "Lars Eckberg" <none@funky--worldonline.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Unprivileged user ?
Date: Tue, 7 Aug 2001 13:31:49 +0200

----- Original Message -----
From: "Michael Kaaber" <none@kaaber--fak.hum.ku.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Cc: <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Tuesday, August 07, 2001 1:16 PM
Subject: SV: Unprivileged user ?

> Problemet er at jeg har læst og læst disse MAN sider om og om igen,
> men jeg forstår desværre stadig ikke hvordan jeg skal
> omsætte alle de informationer fra de mange forskellige
> MAN sider til, hvordan jeg faktisk kan oprette brugeren :-(
>
> Det virker på jer som om det er super let, derfor spørger
> jeg om ikke i vil være søde at fortælle mig hvordan jeg
> skal gøre det. Men jeg bliver bare henvist til yderligere
> MAN sider som jeg skal læse. Jeg føler derfor at jeg køre
> i ring.
>
> Jeg håber derfor at en af jer vil forbarme jeg over mig
> [...]

Med fare for at blive flamet totalt..
Hvis du har problemer med at bruge man siderne, så skulle du måske skifte styre-system til noget der er "nemmere"at have med at gøre. Man sider bliver dog IMHO nemmere at forstå jo flere man læser.. =)

Hvis du derimod ikke har tabt modet helt, så læs Håndbogen, den er din ven =)
Tag evt. et kig her: http://www.dk.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/users.html
Her er der under punkt 8.6 en gennemgang af en brugeroprettelse.

Mvh. Lars