Re: Problemer med make af apache

From: Sidsel Jensen (none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 17 Apr 2001 - 12:31:02 CEST

Date: Tue, 17 Apr 2001 12:31:02 +0200 (CEST)
From: Sidsel Jensen <none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Problemer med make af apache

Hej Dan

Jeg vil gerne fraråde dig at bruge linux pakke-metoden, selv om det er den
du er vant med.

En af FreeBSD's største fordele er ports træet som bl.a. går ud og henter
andre afhængige programmer samtidig hvis du mangler dem.

Dette betyder bl.a. at hvis du installerer php modulet til apache, men
ikke har installeret apache, vil den automatisk installere apache
samtidig. Lidt smart. Så skal man ikke hente 7 forskellige pakker manuelt.

Det lyder meget som om apache mangler et andet afhængigt program måske
libtool. Men jeg mangler den specifikke fejlsbesked.

Opdater dit ports træ med cvsup programmet og installer apache vha. det.
Det gør systemadministrationen langt lettere.

Du kan evt. bruge kommandoen pkg_info til at se hvilke ports der er
installeret og fjerne pakker igen med kommandoen pkg_delete <pakkenavn>.

www.freebsd.org/handbook/index.html
er et rigtig godt sted at starte med at lære om freebsd.

Vi regner iøvrigt med at en af de næste arrangementer bliver en
sammenligning mellem linux og freebsd, så folk der kommer fra linux
verdenen kan lære hvad de tilsvarende kommandoer hedder under bsd.

mvh. Sidsel
Is the CEO the web equivalent of captain Ahab -
willing to sacrifice the entire crew in his mad
quest for the E-Whale ?
                                - NetSlaves