Re: Problemer med make af apache

From: Dan Larsen (none@nerd--nerdcoders.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 17 Apr 2001 - 12:45:11 CEST

From: "Dan Larsen" <none@nerd--nerdcoders.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Problemer med make af apache
Date: Tue, 17 Apr 2001 12:45:11 +0200

Jeg har fattet pointen med ports træet, og har også fået det til at virke på
en anden maskine jeg har :o)
Og jeg synes også det virker kanon godt :o)
Problemet er bare, at jeg ikke har arbejdet med det så meget. Alt hvad jeg
har læst i Handbook'en, og "the complete freebsd"-bogen har hjulpet mig på
vej, men en del af tingene har jeg selv måtte finde frem til... f.eks. ikke
at lave ip divert med IPFIREWALL når pakkerne skal igennem et 56k modem, i
hvert tilfælde ikke med user PPP, der fik jeg det kun til at virke med
ppp -auto -nat :o)

Hvad angår mit nuværende problem, så tror jeg på, det ligger i at jeg ikke
har opdateret ports træet, som du siger :o) Hvad angår fejlbeskeden, kan jeg
desværre, som sagt, kun huske essensen i det:
Den begynder på make, går i stå efter DSO, og så dør den og siger, at den
ikke kunne finde ud af at udføre "make all". Den siger samtidigt at jeg skal
tjekke configuration.apaci, eller noget i den retning, og hvis den er der,
skal jeg prøve at lave en touch på den, hvilket jeg ikke fatter, men dog
prøvede. Men stadig med samme fejl, når jeg prøver via ports-træet og ikke
the old fashoin-way, så kommer den yderligere med 10 linier fejlbeskeder,
der er ens... noget i retning af "error in bla bla error-code = 1" eller
sådan noget :o/

Nå, men... Hvad angår arrangementet, så synes jeg det lyder som en vanvittig
god ide ;o)
Og det kunne være rigtigt godt, hvis man samtidig kunne lave en
parallel-installation af eksempelvis en web-server med henholdsvis linux og
freebsd, på den måde ville man få en ide om hvilke ting der er ens, og
hvilke ting, der er anderledes i installtion og opsætning :o)

Men jeg vil prøve at hente det nye ports træ, og så se hvad der sker. Mange
tak for hjælpen :o)
/Dan