Re: IBM ServeRAID 4L-adapter?

From: Lars Josephsen (none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 04 Apr 2001 - 16:35:43 CEST

Date: Wed, 4 Apr 2001 16:35:43 +0200
From: Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: IBM ServeRAID 4L-adapter?

On Wed, Apr 04, 2001 at 03:12:32PM +0200, Tommy Eriksen wrote:
> Hejsa,
>
> Vi står for at skulle bygge en webserver - og har valgt Intel's
> ISP2150G-platform som base (dem har vi flere af i forvejen, og vi har
> generelt været tilfredse med dem).
> Imidlertid kan vi ikke få den RAID-controller, vi er vant til at bruge (AMI
> MegaRAID-ting), men er i stedet blevet tilbudt en IBM ServerRAID 4L-adapter.

Vi bruger en Adaptec SCSI RAID Card 3400S med FreeBSD 4.2 og den virker fint.

> -Og er der nogen, der har erfaringer med at køre sådan en controller i et
> 32bit PCI-slot?

Hvis du kun har 32 bit PCI, så kunne du måske nøjes med en Adaptec SCSI RAID
Card 2100S.

> Jeg ved godt, det vil give lavere throughput, men maskinen skal alligevel
> kun have 2 spejlede diske, så det er begrænset, hvad man kan "trække" ud af
> dem under alle omstændigheder.
>
> Som sagt er det ikke performance, der er i højsædet - jeg vil bare have
> mulighed for at spejle diskene og være sikker på, den kan køre stabilt.

Adaptec SCSI RAID Card har været understøttet siden 4.1.

M.v.h.

Lars

--
Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk> LJ667-DK
System Administrator, Department of Mathematics and Physics