IBM ServeRAID 4L-adapter?

From: Tommy Eriksen (none@te--trade-point.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 04 Apr 2001 - 15:12:32 CEST

From: Tommy Eriksen <none@te--trade-point.com.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: IBM ServeRAID 4L-adapter?
Date: Wed, 4 Apr 2001 15:12:32 +0200

Hejsa,

Vi står for at skulle bygge en webserver - og har valgt Intel's
ISP2150G-platform som base (dem har vi flere af i forvejen, og vi har
generelt været tilfredse med dem).
Imidlertid kan vi ikke få den RAID-controller, vi er vant til at bruge (AMI
MegaRAID-ting), men er i stedet blevet tilbudt en IBM ServerRAID 4L-adapter.
Leverandøren ved ikke det vilde om adapteren, så derfor spørger jeg Jer:

Virker sådan en fætter med FreeBSD 4.x?
-Og er der nogen, der har erfaringer med at køre sådan en controller i et
32bit PCI-slot?
Jeg ved godt, det vil give lavere throughput, men maskinen skal alligevel
kun have 2 spejlede diske, så det er begrænset, hvad man kan "trække" ud af
dem under alle omstændigheder.

Som sagt er det ikke performance, der er i højsædet - jeg vil bare have
mulighed for at spejle diskene og være sikker på, den kan køre stabilt.

Pfh, tak.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Tommy Eriksen