Sendmail finurligheder

From: Jimi Jørgensen (none@JJ--syntax.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Nov 2000 - 15:05:22 CET

From: Jimi  Jørgensen <none@JJ--syntax.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Sendmail finurligheder
Date: Thu, 30 Nov 2000 15:05:22 +0100

Jeg magler garanteret at læse det hemmelige kapitel i Sendmail bogen, men
jeg synes at det er lidt mærkeligt når man har et mailforward, fx:

/etc/mail/virtusertable:
bruger@eksiterende.dk anden@udeiverden.dk

Og så laver et nyt forward med:

/etc/mail/virtusertable:
foo@thisdomain.dk dummyentry1

/etc/aliases:
dummyentry1: bruger@eksisterende.dk, andenbruger@andetsted.dk

Så det nye alias peger på både en modtager ude i verden og på et andet
lokalt alias, som så igen peger ud i verden.

Hvorfor kan man ikke have en virtuser som peger på et alias, som peger på en
virtuser, som _så_ peger ud i verden ?

Er det noget med at den kun slår op en gang i hver tabel, først
virtusertable, så aliases og det var så det ??

  /Jimi

- Jeg kan levitere fugle, folk er ligeglade..