Re: Sendmail finurligheder

From: Michael Hembo (none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Nov 2000 - 23:23:02 CET

From: "Michael Hembo" <none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Sendmail finurligheder
Date: Thu, 30 Nov 2000 23:23:02 +0100

Hej Jimi

>Hvorfor kan man ikke have en virtuser som peger på et alias, som peger på en
>virtuser, som _så_ peger ud i verden ?
>
>Er det noget med at den kun slår op en gang i hver tabel, først
>virtusertable, så aliases og det var så det ??

Yep, hvad pr. user delivery angår (så vidt jeg lige erindrer), sker der et one-pass check i rækkefølgen: virtuser -> aliases -> local-account -> ~local-account/.forward. Hvis du putter noget i .forward mener jeg at du tvinger MTA'en til at løbe endnu en gang igennem ovenstående one-pass check.. (men igen... så vidt jeg lige husker :-)

Michael