Re: SB Live og FreeBSD 4.2S

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 26 Nov 2000 - 18:17:38 CET

Date: Sun, 26 Nov 2000 18:17:38 +0100 (CET)
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SB Live og FreeBSD 4.2S

*Bounce*

On Sun, 26 Nov 2000 serces@mud.dk wrote:

> Grå hår og træt i ansigtet kan man blive. Glad var jeg da nogen fortalte
> mig i sin tid et link til hvordan man fik SB-Live kortet til at virke
> under FreeBSD 4.0 og Uh, det virkede (indsæt stor jubel her).

Jeg kender det ;) .. Havde det på samme måde.

> Derefter opgraderede jeg til 4.1, og *pooof* nu forsvandt lyden, ikke
> fordi FreeBSD ikke kendte kortet som problemet var tidligere, men dmesg
> siger:

Jeg har selv en 4.1-S fra 6 aug (eller der omkring) Jeg har ikke selv
problemer med lyden.

pcm0: <Creative EMU10K1> port 0xd400-0xd41f irq 12 at device 16.0 on pci0

> pcm0: <Creative EMU10K1> at device 9.0 on pci0
> pcm0: unable to map register space
> device_probe_and_attach: pcm0 attach returned 6
>
> nogen med en eller anden ide? (Ud over at slette /dev/*dsp* /dev/*audio*
> og køre MAKEDEV snd0 og reboote, har jeg nemlig prøvet :).

Tjaaa. jeg har lige svært ved at komme med de bedste råd ;) Jeg vil
forsøge en opgrade herhjemme og se om det ikke stadig skulle køre.

Men lige den forskel jeg ser på vores dmesg er at din puter måske har
problemer med at give en IRQ til dit kort.

/Hamsteren