SB Live og FreeBSD 4.2S

From: serces@mud.dk
Date: Sun 26 Nov 2000 - 14:16:14 CET

From: serces@mud.dk
Date: Sun, 26 Nov 2000 14:16:14 +0100 (CET)
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SB Live og FreeBSD 4.2S

Hepsa

Grå hår og træt i ansigtet kan man blive. Glad var jeg da nogen fortalte
mig i sin tid et link til hvordan man fik SB-Live kortet til at virke
under FreeBSD 4.0 og Uh, det virkede (indsæt stor jubel her).

Derefter opgraderede jeg til 4.1, og *pooof* nu forsvandt lyden, ikke
fordi FreeBSD ikke kendte kortet som problemet var tidligere, men dmesg
siger:

pcm0: <Creative EMU10K1> at device 9.0 on pci0
pcm0: unable to map register space
device_probe_and_attach: pcm0 attach returned 6

De der har jeg kigget på siden 4.1, umiddelbart skulle man jo tro det var
noget simpelt, men hvad det måtte være forsvinder i tågerne.

nogen med en eller anden ide? (Ud over at slette /dev/*dsp* /dev/*audio*
og køre MAKEDEV snd0 og reboote, har jeg nemlig prøvet :).

/S