Re: Firewalls paa FreeBSD??

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 07 Nov 1999 - 20:54:05 CET

Date: Sun, 07 Nov 1999 20:54:05 +0100
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: Re: Firewalls paa FreeBSD??

Kenneth Karlsson wrote:

> Iøvrigt er der SW på PIX, historien går på at en eller anden professor ville
> lave sit eget OS, det kom aldrig udenfor hans egen computer inden Cisco
> købte ham og softwaren, så derfor er det en velbevaret hemmelighed hvad det
> er for en software, og hvodden den er skruet sammen ... kun Cisco og
> professoren kender sandheden ! Hvorvidt det er sandt ved jeg ikke ?!

PIX-produktet fik Cisco, da de købte firmaet Network Translation, Inc.
Her havde man udviklet et stykke software skrevet direkte til at køre
på et standard PC motherboard som fungerede som en simpel address
translation firewall.

Om NTI så fik fat på denne software på ovennævnte måde, skal jeg ikke
kunne sige, men Cisco købte et på det tidspunkt kørende firma og dets
produkter.

--
Jens Fallesen  <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>                                   O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark