Re: Firewalls paa FreeBSD??

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--ninja.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 03 Nov 1999 - 02:06:22 CET

Date: Wed, 03 Nov 1999 01:06:22 +0000
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--ninja.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: Re: Firewalls paa FreeBSD??

mads wrote:

> Hej liste..
>
> Ja undskyld jeg bryder lidt ind i den store debat om LINUX navnet med
> et userioest spoergsmaal. ;o)
>
> Jeg har aldrig proevet at saette firewalls op paa andet end WinNT.
> Hvad er erfaringerne med firewalls paa FreeBSD? Er der nogen gode
> tricks? Nogen manpages som giver bedre vejledning end haandbogen??

Tag et kig paa http://bellnetworks.net/cs/showrec.php3?story_id=3. Den
indeholder godt nok MSHTML, men ellers er den fin nok.
Firewalls betyder noget forskelligt alt efter hvem man spoerger. Nogle
gange menes der blot et pakkefilter og nogle gange er der tale om
saakaldte application gateways, som kun tillader udgaaende trafik gennem
forskellige proxies.
Tag ogssa et kig paa Internet Firewall Toolkit, FWTK fra
http://www.tis.com/ (application gateway).

--
Hroi Sigurdsson
hroi@ninja.dk