Re: Admin værktøjer

From: Phil Regnauld (none@regnauld--ftf.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 03 Nov 1999 - 09:01:27 CET

Date: Wed, 3 Nov 1999 09:01:27 +0100
From: Phil Regnauld <none@regnauld--ftf.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Admin værktøjer

        Fwd.

-----Forwarded message from owner-bsd-dk@hotel.prosa.dk-----

From: "Morten Seeberg" <none@morten--seeberg.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: =?iso-8859-1?Q?Re:_Admin_v=E6rkt=F8jer?=
To: <none@bsd-dk--hotel.prosa.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 2 Nov 1999 19:59:27 +0100

> Jeg havde for noget tid siden den fornøjelse at administrere en HP-UX
10.20,
> og var dengang meget begejstret for deres sam værktøj. Findes der noget
> tilsvarende til BSD ?, jeg ved godt der findes end el X værktøjer, men jeg
> administrere hovedsageligt dyrene via telnet, og det virker 100% for mig

Det tror jeg ikke, hvis du vil have den terminalbaserede udgave af
SAM-look-a-like, men jeg faldt over webmin her den anden dag, et web-baseret
configværktøj, det er meget simpelt, men det er faktisk meget rart til mange
opgaver. Hvis man fx vil have nogle brugere, som kan oprette brugere eller
lign.

Det er en port, men jeg kan ikke lige huske kategorien, søg efter webmin.

-----End of forwarded message-----