Re: FreeBSD og danske tegn, nu BSD på Macintosher

From: Lasse Hillerøe Petersen (none@lassehp--imv.au.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Mar 1999 - 13:25:53 CET

Date: Wed, 17 Mar 1999 13:25:53 +0100
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
From: Lasse Hillerøe Petersen <none@lassehp--imv.au.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FreeBSD og danske tegn, nu BSD på Macintosher

> Dette er ikke Open Source -- eller ikke Free Software:

Sludder!
Læs lige næste paragraf, inden du drager forhastede konklusioner.

2.2 You may Deploy Covered Code, provided that You must in each instance:
(a) satisfy all the conditions of Section 2.1 with respect to the Source
Code of the Covered Code;
(b) make all Your Deployed Modifications publicly available in Source Code
form ...
(c) must notify Apple and other third parties of how to obtain ...

Du må altså ikke distribuere kode, med mindre du leverer kildetekst med på
samme betingelser, og registrerer den hos Apple. Man kan så diskutere om
disse ekstra krav giver lidt dårligere betingelser for udviklere, men det
vil tiden vel vise.

Hvis såvel Eric S. Raymond _og_ Chip Salzenberg mener at APSL licensen er
kvalificeret til at blive kaldt OSS, så vil jeg tro der er rimeligt hold i
det, jeg tror ikke de har nogen skjulte grunde til at udtale sig således,
og det er to personer som jeg mener er kompetente til at udtale sig om
emnet.

> Jeg kender mange C programmør der kender lidt til Perl, men de er ikke
> Perl hackere -- de kender allerede Awk, sed og grep 100%...

Ja, men hvorfor have 10 processer kørende i pipes, når en kan klare det? (I
øvrigt var mit spørgsmål mest henvendt til Erik Bertelsen.)

> Vi har journalister, og vi har EDB-folk...

Giv dem et EDB-kursus?

-Lasse