Mac OS X server i VMware Fusion

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 14 Oct 2008 - 22:48:10 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk
Subject: Mac OS X server i VMware Fusion
Date: Tue, 14 Oct 2008 22:48:10 +0200

Hejsa

Det er længe siden der har været indlæg på OSX listen, så her er et

Der er kommet support for Mac OS X server i VMware Fusion 2, som er
en gratis opdatering fra VMware Fusion 1.

Jeg prøvede igår og efter et par fejlslagne forsøg lykkedes det
omkring kl 2
i nat at installere en Mac OS X server som en virtuel maskine :-)

Det virker såmænd fint nok der er ikke ret meget andet at sige :-)

Dog synes jeg godt jeg kan mærke at det trækker lidt CPU, så min blæser
kører en del - specielt når min Macbook Pro står på et spisebord af træ
med dårlig varmeledningsevne :-)

Proceduren var dog!

Oprette en VMware disk med GUI, bruge Macfuse til at kopiere alle
filerne over fra Mac OS X Server Install Disc med Super Duper! - som
gjorde disken bootbar.

Sørge for at der blev oprettet en disk med til maskinen og så boote på
den første og efter install fjerne "install disken"
- årsagen var at VMware Fusion ikke ville boote direkte på .dmg filen på
6.8GB og jeg havde ikke flere DVD-R DL med plads til så meget :-)

Install DMG er et 10.5.3 image og derefter var der vel 700-800MB
updates,
som den så hentede i nat og jeg installerede her til formiddag :-)

Vi ses

Henrik
PS Mac OS X server kan downloades hvis man er ADC select member på
http://developer.apple.com og det koster penge - men så kan man lege med
OSX server og får også builds af OSX før den releases :-)

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH