Re: Exportere ...

From: Morten Liebach <none_at_m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 31 Mar 2006 16:58:57 +0200
To: osx_at_bsd-dk.dk

On 2006-03-31 15:39:15 +0200, Søren Elleby Sørensen wrote:
> Så fik jeg endelig min(e) MacBook Pro's - for et par uger siden :)
> Desværre lykkedes det forhandleren at levere dem med forkerte diske,
> så de skal skiftes på tirsdag.
>
> Nu er det bare sådan, at kæresten har lavet en milliard justeringer
> mht. til farver etc på foldere og lign i finderen, som hun selvfølgelig
> gerne vil have med over på den nye, mår jeg har installeret OS 10 på dem
> igen.
>
> Kan man expotere den slags "hærværk" til en fil eller lign. ?

Jeg plejer at tage backup til en ekstern disk med Disk Utility,
eksporterer bare hele mit homedir til en krypteret .dmg, og så når jeg
skal restore bruger jeg 'sudo -u <username> /usr/bin/rsync -Eavrp ...'
til at kopiere filerne tilbage fra en anden account.

Så kommer alt "hærværk" også med. Og data.

> Jeg har kigget på den der migration assistant - men den vil helst importere.
> Jeg syntes ikke jeg bliver meget klogere af den indbyggede hjælpefunktion :-/

Migration Assistant er beregnet på at man har en anden Mac man vil flytte
det hele over fra. Det er ikke et backup værktøj.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--
http://m.mongers.org/weblog/ -- http://flickr.com/photos/morten_liebach/