Re: Lexmark Marknet XL med osx

From: Henrik Kramshoej (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 12 Jul 2006 - 08:38:34 CEST

Date: Wed, 12 Jul 2006 08:38:34 +0200
From: Henrik Kramshoej <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk
Subject: Re: Lexmark Marknet XL med osx

On Tue, Jul 11, 2006 at 08:50:18PM +0200, bsd-dk@svampen.dk wrote:
> Hejsa
>
> Min søster har netop købt en macbook som hun er virkelig glad for.
super, min kæreste har også lige fået sin - og udover at den siger
muuuuh er den fed

> Hvor hun bor er der 2 printere der er koblet på hver sin Parallele port på
> en Lexmark Marknet XL printserver, de 2 printere der er koblet på er
> henholdsvis en Epson 5900L Laserprinter og en Canon i560 blæk printer som
> begge er understøttet af osx.
>
> Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at vælge hvilke port hver
> printer er koblet til under osx, på en windows maskine kommer den og
> spørger om det er port1 eller port2 man vil udskrive til, nogle der har
> erfaring med følgende?

Jeg vil anbefale at gå til www.lexmark.com og søge efter marknet xl
- jeg fandt umiddelbart mange ting under download hos lexmark

Problemet kan være at den firmware der ligger på marknet boksen
og den præcise model - så jeg ville gøre det mens jeg var derude

evt. sørge for at den lexmark boks er opdateret med nogenlunde
ny firmware - for at undgå kendte fejl
(gøres måske nemmest fra en eksisterende windows maskine på netværket)

... jeg har brugt en del tid på lexmark bokse og idag burde folk
i arbejdsgrupper have lært at man skal købe printere med indbygget
netkort! ALTID! NU! GØR DET SÅ! :-)

Så ja, lexmark skriver at Mac OS X er understøttet så prøv
at følge deres instruktioner først.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000