Re: DarwinPorts problem?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 15 Mar 2005 - 11:26:06 CET

Date: Tue, 15 Mar 2005 11:26:06 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk
Subject: Re: DarwinPorts problem?

Efter lidt eksperimenteren og roden rundt edr det lykkedes mig at få min
DarwinPorts til at fungere igen - efter den her opgradering fra
før-images struktur.

jeg endte med at slette /opt/local/ - hvorefter jeg kørte en
opdatering/re-install af hhv. 'base' og 'dports', hvilket ikke fungerede
i det første forsøg. Når jeg forsøgte at installere fx 'bluefish' fik
systemet ikke hentet alle deps og jeg endte med at "efter-installere" en
længere række manuelt - og alligevel fik jeg 'ikke-funktionsdygtige' ports.
Herefter tænkte jeg lidt over tingene hvilket fik mig til at kigge lidt
nærmere på /etc/ports/ports.conf - lidt til min forundring viste det sig
at være en meget forældet udgave af 'ports.conf', så jeg konkludere at
.conf filer tydeligtvis ikke nødvendigvis bliver opdateret når man laver
den generelle update af infrastrukturen ?

løsning: slette /opt/local/ igen + lidt redigering i 'ports.conf' og nu
kører hele systemet som smurt :-)

gregers/