Re: DarwinPorts problem?

From: Ole Guldberg Jensen (none@olegb--opendarwin.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 11 Mar 2005 - 14:32:52 CET

From: Ole Guldberg Jensen <none@olegb--opendarwin.org.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: DarwinPorts problem?
Date: Fri, 11 Mar 2005 14:32:52 +0100
To: osx@bsd-dk.dk

On Mar 11, 2005, at 1:55 PM, Gregers Petersen wrote:

> tror jeg blev lidt forvirret over det med at det virkede som det hel
> var blevet konverteret, men så alligevel ikke er installeret som
> images ..

m00:~ olegb$ ls /opt/local/var/db/dports/
distfiles packages receipts software

Som du ser ligger der i /opt/local/var/db/dports/ 4 directories,

distfiles:
Her ligger de filer dports downloader for dig (source etc.)

packages:
her ligger de binære pakker som dports bygger for dig når du installere
en pakke (disse kan du evt. flytte fra box til box).

reciepts:
her holder dports en styre på filer, hvilke ports her har hvad
installeret etc. Disse reciepts har skiftet format ved skiftet til
images. (og skulle gerne automatisk opdateres).

software:
her ligger de forskellige "images", et image er en "installation" du
kan have flere versioner og/eller varianter installeret på samme tid og
så (de)activere dem alt efter behov. Filerne du ser i /opt/local er
links til de portimages der er active.

præ-images havde man ikke dette sofware/ og da du har installeret før
det, er de ports du har installeret ikke images, men de er installeret
"direkte".

> med på den del
> men tænker stadigvæk lidt over om manuelt skal "rydde op" i de gamle
> pakker der ikke ligger som images?

Det er manuelt arbejde :-(

Ingen har syntes det var sjovt at lave denne konverering.

> gregers/

Tak, al den tankevirksomhed har gjort mig opmærksom på en bugreport som
skal have samme svar :-)