Re: DarwinPorts problem?

From: Ole Guldberg Jensen (none@olegb--opendarwin.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 11 Mar 2005 - 13:06:26 CET

From: Ole Guldberg Jensen <none@olegb--opendarwin.org.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: DarwinPorts problem?
Date: Fri, 11 Mar 2005 13:06:26 +0100
To: osx@bsd-dk.dk

On Mar 11, 2005, at 11:36 AM, Gregers Petersen wrote:

> mener jeg gjorde det i november måned
> det passer meget godt med at det er pre-images - men vil det så sige
> at jeg skal af-installere alt og så re-install det jeg skal bruge ?

hm, burde ikke være nødvendigt - hvor hvordan har du "opdateret"
bluefish ? port upgrade ? eller har du forsøgt at port -df uninstall
også gen-installere den ? "upgrade" kræver at du har en
image-installation af dit program.

> Rigitg lang list, se udpluk:
> ibxml2 2.6.7_0 (active)
> libxslt 1.1.4_0 (active)
> lynx 2.8.4_0 (active)

det ser ud som om at dine programmer er konverteret til det nye
register-format, men det betyder ikke at du har dem, installeret som
images :)

Jeg ville forsøge at opgrader bluefish, ved at:

sudo port -df uninstall bluefish
sudo port -d install bluefish

Er det sådan du har gjort ?

Når dine programmer er installeret som images kan du bruge de finde
image funktioner:

port upgrade
port deactivate

etc, port(1) for mere info :-)