Java på Mac OS X

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 07 Feb 2005 - 10:35:25 CET

Subject: Java på Mac OS X
Date: Mon, 7 Feb 2005 10:35:25 +0100
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@osx--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Min kone er tilmeldt et fjernundervisningskursus i Softwarekonstruktion,
hvor de bruger Java som programmeringssprog. Fra sit arbejde har hun
mulighed for at låne en PowerBook 1 GHz m. 512 MB RAM og MAC OS X
10.3, alternativt en gammel Dell bærbar (Pentium Celeron 266 MHz m.
256 MB RAM) som kører Wintendo ;-)

Jeg har anbefalet hende, at vælge PowerBook'en, hvorfor hun hjembragte
denne "dejlige maskine" (det er jo lige før man bliver forelsket). Imidlertid
kører den Java version 1.4.2_O5 , og kursisterne undervises efter
http://javabog.dk , som beskriver en række nyere funktioner og opdateringer
fra "Java 2 Standard Edition Development Kit 5.0" (jdk1.5).

Jeg har ikke umiddelbart kunne finde den nyere version til Mac OS X, ej heller
under Darwinports :-(

Er der nogen som ved hvorvidt, der er en opdatering/ny version på "trapperne"
til Mac OS X?

Eller skal jeg virkelig til, at installere Linux på PowerBook'en, for at få nyeste
version af java?

Alle gode råd er velkomne.

-Allan

--
Allan Wermuth
Driftsingeniør, IT-service - Syddansk Universitet