os x server som nfs-server

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 Feb 2005 - 12:18:09 CET

Date: Thu, 3 Feb 2005 12:18:09 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: os x server som nfs-server
To: osx@bsd-dk.dk

Hej.

Jeg går og tænker på at sætte en os x-server op som
nfs-server.

Jeg ved fra tidligere at nfs-deling i os x *ikke*
baserer sig på rene tekstfiler, men på den trælse
Netinfo. Jeg håber at det ændrer sig når tigerdrengen
kommer på gaden, men tvivler på det.

Har nogen prøvet os x-server som nfs-server, og hvad
er hastigheden evt. på dette?

Fandt linken
http://www.osxfaq.com/tips/unix-tricks/week84/wednesday.ws
som viser nfs-deling
Jeg har pt. to (tre) nfs-servere hvor jeg ikke er helt
tilfreds med hastigheden. De kører pt. 5.3 og en
prelease af 5.3, og jeg skal opgradére disse til 5.4
når den har været på gaden et stykke tid. Her skulle
der komme nogle forbedringer til bl.a. disk- og
ip-håndteringen som kommer smp-maskiner til gode.

Men vi udvider disk-stalden rimelig ofte, og jeg vil
gerne se ud over 2 TB grænsen som pt. ligger i fdisk
og disklabel, og her har HFS+ (vidst nok) en øvre
grænse på 16 TB. Ikke at jeg vil lægge så meget disk
på og dele, men mere at der ligger nogle grænser på
hvor store partitioner som kan håndteres på FreeBSD.

Hilsen
Claus