Re: OS X serverudgave

From: Per Engelbrecht <none_at_per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 01 Apr 2005 11:45:00 +0200
To: osx_at_bsd-dk.dk

Claus Guttesen wrote:
> [...]
> overvejet NDS (eDirectory), men det virker som om at
> det primært er Windows-klienten som viderudvikles,
> mens Mac OS klienten er lagt ud til et eksternt
> selskab.
>
> Vi bruger ImageMagick til en del formatering, og
> Apple's OS X server er derfor et alternativ. Men
> hvordan fungerer ctrl-alt-delete og login fra en
> 2000/XP-klient og adgang til netværks-drev?
>
> Alternativt kunne jeg bruge SuSE Linux, men har ingen
> formening om Novell-klient-kompatibilitet mod SuSE, og
> vil helst holde mig fra Linux, hvor det er muligt.

Hej Claus
Nu gaar folk nok i spaaner, men om du vaelger OSX eller SuSE ud fra et
*BSD perspektiv, er saadan set ligegyldigt.

Jeg kan med min bedste vilje ikke se at OSX er mere *BSD "rigtigt" end
f.eks. SuSE - forskellen fra OSX til *BSD er lige saa stor som den er
fra SuSE til *BSD og med det i baghovedet (det er min erfaring .. og
nej, jeg falder ikke paa halen over OSX) saa er SuSE/Novell/OSX/win
integrationen nok noget bedre end det er tilfaeldet med OSX/Novell/win.
Derudover har SuSE deres SLES9 server der binder Wintendo/OSX/*NIX/Tux
godt sammen.

SLES9 serveren kan klarer alle dine krav og oensker i det blandede miljoe.
Det siger jeg gerne .. ogsaa som hardcore *BSD mand.

/per
per_at_xterm.dk