OS X serverudgave

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 01 Apr 2005 - 10:46:48 CEST

Date: Fri, 1 Apr 2005 10:46:48 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: OS X serverudgave
To: osx@bsd-dk.dk

Hej.

Vi har ca. 10 arbejdsstationer på mit arbejde, primært
Windows 2000/XP samt to OS X klienter. Disse skal
printe billeder på papir etc. Idag mapper jeg disse op
mod en samba-server (FreeBSD 5.2.1), inkl. OS X da det
kræver flere håndgreb at koble op via nfs end via
samba.

Men men, firmaet vokser, og jeg vil gerne have bedre
kontrol over hvem som logger ind, inden de for adgang
til vores billedarkiver.

Jeg har tidligere arbejdet med Netware 5.x, og har
overvejet NDS (eDirectory), men det virker som om at
det primært er Windows-klienten som viderudvikles,
mens Mac OS klienten er lagt ud til et eksternt
selskab.

Vi bruger ImageMagick til en del formatering, og
Apple's OS X server er derfor et alternativ. Men
hvordan fungerer ctrl-alt-delete og login fra en
2000/XP-klient og adgang til netværks-drev?

Alternativt kunne jeg bruge SuSE Linux, men har ingen
formening om Novell-klient-kompatibilitet mod SuSE, og
vil helst holde mig fra Linux, hvor det er muligt.

Hilsen
Claus