Mail.app et lille tip - fjerne SMTP servere

From: Henrik Lund Kramshøj <none_at_hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 19 Mar 2003 09:51:28 +0100
To: osx_at_bsd-dk.dk

Hejsa

Jeg har en iBook der følger mig i tykt og tyndt, og derfor
har jeg været på en del netværk og har derudover eksperimenteret med
om man kunne indtaste IPv6 addresser som Outgoing SMTP server i
Mail applikationen (- det virker ikke).

Derfor havde jeg efterhånden en DEL servere stående, lidt irriterende
og ingen mulighed for at fjerne dem.

Det lykkedes mig så idag at finde den mulighed - det er ret nemt :)

skrevet i FAQ format, så FJ kan inkludere i BSD-DK FAQ
(fj er på bcc, sorry hvis du også er på listen :)

Q: Hvordan fjerner man SMTP servere fra Mail.app i Mac OS X?

A: Man bruger Manage SMTP Servers.scpt der er et lille script
som findes i /Library/Scripts/Mail Scripts

Det startes blot med dobbeltklik og vil når det afvikles
spørge hvilken SMTP server der skal fjernes. Ønsker man
at fjerne flere så gentages dette :))

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj, hlk_at_kramse.dk