X11 for Mac OS X - public beta

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 22 Jan 2003 - 21:22:22 CET

Date: Wed, 22 Jan 2003 21:22:22 +0100
Subject: X11 for Mac OS X - public beta
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk

Hejsa

Jeg fik af Phil to ting at vide:
1) X11 public beta fra Apple er væsentlig hurtigere end X11 fra Xfree
projektet
(som forventet)
2) den kan co-eksistere med OroborOSX/X11, da den installerer sig et
andet sted

ad 1) prøvede jeg at installere, og brugte så Magicpoint til at lave
HTML ud
af en større præsentation (dette involverer både disk og andre ting,
men er en
real-life test - noget jeg har haft brug for de seneste par dage)
Resultatet med den "gamle" X11
==> test-x11-xfree.log <==
generating page 88... event type=14
(full image)(thumbnail)(html)(txt)
generating top page...
real 10m42.463s
user 4m39.760s
sys 0m34.270s
Resultatet med den "nye" X11 public beta fra Apple
==> test-x11-apple.log <==
generating page 88... event type=14
(full image)(thumbnail)(html)(txt)
generating top page...
real 8m59.451s
user 4m42.660s
sys 0m31.790s

Det er meget uvidenskabeligt, men da den også føles hurtigere er jeg nu
skiftet
helt over til denne public beta (Apple public beta=Microsoft release ;-)

ad 2)
Den lægger sig i /Applications/X11.app og laver derfor ingen ændringer i
/usr/X11R6/ hvor den gamle X11 nu henslæber sin tilværelse, forkastet
og fundet
for langsom :)

Dog skal man lige gøre lidt ekstra for at få dansk tastatur udlægning.

Nedenstående er et hack, idet man sikkert kunne bruge xmodmap eller
lignende
hvis man synes det er sjovere.

cd /System/Library/Keyboards
# her ligger layout som X11 public beta bruger
cp USA.keymapping USA.keymapping.orig
#lav backup af USA
cp Dansk.keymapping USA.keymapping
# overskriv med den danske

således har man efterfølgende:
[hlk@otto Keyboards]$ ls -l USA.keymapping*
-rw-r--r-- 1 root wheel 4311 Jan 22 21:05 USA.keymapping
-rw-r--r-- 1 root wheel 7925 Jan 22 21:05 USA.keymapping.orig
[hlk@otto Keyboards]$ ls -l Dansk.keymapping
-rw-r--r-- 1 root wheel 4311 Jul 14 2002 Dansk.keymapping

Dernæst starter man X11, og nyder æøåÆØÅ

Flemming:
Input til OSX-faq?

Mvh

--